zondag 8 mei 2011

Zo beginnend aan duurzamer leven, (én zonder afval, én vroeger met pensioen,én zuiniger leven, én nog veel meer) moest ik nog wel meer veranderen dan alleen melk bij de boer halen.

Wat mij financiëel al een doorn in mijn eigen oog was, is dat ik steeds maar weer tijdschriften wil kopen. Lopend langs de schappen met tijdschriften zie ik op een cover altijd wel onderwerpen die ik wil lezen. Ik koop het, lees het met plezier en leg het op de stapel. En daar komt issue nummer twee.. ik kan ze daarna moeilijk weg doen! Altijd denk ik weer dat ik misschien nog eens wil herlezen wat ik toen zo interessant vond. En daar staan de stapels tijdschriften te stoffen op verschillende plekken in huis en ik kan er geen afscheid van nemen. Steeds weer pak ik de stapel op, weet er 3 van de 30 weg te doen en zet de stapel weer recht terug. De volgende actie was dus mezelf op te leggen geen bladen meer te kopen, maar een abonnement op de bieb. Voor een paar tientjes per jaar mag ik daar lezen wat ik wil! En zij stapelen en stoffen de bladen voor me.
En dat in de officieel mooiste bibliotheek van Nederland.



Tweede actie was de stroom van folders stopzetten.  Nu wilde ik dat al vaker doen, maar dochter protesteerde, zij wil wel snuffelen in het dikke pakket. Ik deed dat ook wel hoor en liet me ook verlokken tot aanbiedingen, maar aangezien ik nu toch niks meer wil kopen, de aanbiedingen van de supermarkt altijd met veel afval zijn of zelfs overbodig, was het tijd voor de Nee/Ja sticker. Dochter leest maar verder in haar eigen huis. Het plaatselijke nieuws wil ik nog wel lezen, maar misschien is een volgende stap om dat digitaal te gaan doen. Maar nog even niet. :)



Zo dat was in ieder geval een papierstroom minder. Nu heb ik sinds kort een abonnement op de papieren krant, dat is wel een beetje jammer, daar zit ik nog 9 maanden aan vast. (Was niet duur natuurlijk, halve abonnementsprijs mét gratis tv en op kosten van mijn bedrijfje). Ik lees hem ook grondig hoor, dat wel. Afgelopen week hadden ze een nieuwtje.. hij is nu ook compleet op de Ipad te lezen! Leuk! Alleen.. ik heb geen iPad. Jammer he? (Misschien moet dat mijn volgende laatste aankoop worden? Daar is het weer... het hebbe, hebbe gevoel... Laat ik dat nou voorlopig maar onderdrukken. :) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten