maandag 25 juli 2011

Mijn inspiratie voor vandaag

Wakker geworden op mijn laatste vakantiedag. Ik schrok enigszins.. de zon scheen! Toch mijn normale routine gevolgd en hier en daar (alweer een uur) wat zitten lezen. Mijn inspiratie voor vandaag was deze zin;

If you know the answer to how you can sacrifice 60 hours of your life a week for the next 40 years, you know the answer to how I can sacrifice not eating out or buying stuff without thinking about the cost.” 

(uit earlyretirementextreme)

Ik sta weer even op scherp, ga mijn kasboekje voor komende week klaar leggen, en ga er weer tegenaan.

Dat kasboekje is overigens mijn zwakke punt. Ik ben al op duizend manieren begonnen met mijn uitgaven noteren, bestanden bij te houden en begin er fanatiek aan om het binnen een paar weken dagen weer los te laten. Misschien omdat ik te veel en alles in één overzicht wil hebben. Ik ga nog eens anders proberen. Ik heb voor  0,75 cent een ouderwets vergeeld kasboekje gekocht en ga het voor mijn contante uitgaven bijhouden. Voor die uitgaven ga ik zo eerst 50 euro pinnen en dat moet het zijn voor deze week.

3 opmerkingen:

  1. Een vriendin van me doet het nog simpeler. Een blanco schrift,waar ze alle kassabonnen inplakt en aan het einde van een week optelt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kasboek werkt voor mij ook niet, maar de tip van Izerina vind ik wel een hele sterke, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verzamel altijd de kassabonnen in mijn portemonnee..en doe er dan nog niks mee. En dan zijn er (bij mij) altijd weer uitgaven waar geen kassabon van is. Dus het enige wat mij rest is toch élke dag noteren, met én zonder bon. Waar het allemaal om draait bij mij "vasthouden". Laat het ons lukken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen